torsdag 3 december 2009

wtf?

När jag hoppat av bussen utanför huset, kom jag på att jag inte hade några nycklar då jag märkte att pappas bil var borta. Kom och tänka på att mamma, innan idag, hade nämnt någonting om Malmö men hoppades på att dom skulle vara hemma ändå.

Fortsatte fram till dörren då jag märkte att allting var släckt på hela nedanvåningen, kändes ganska tråkigt faktiskt eftersom det var väldigt kallt ute. Så jag gick ut på gatan igen, tänkte gå upp till en vän och vänta hos honom. Men då såg jag att det var tänt på systers rum och hörde att hon dammsuga. Så jag ställde mig och skrek hennes namn men fick ingen reaktion, vifftade med armarna, men ingenting hjälpte? Så jag plockade upp en sten och kastade mot hennes fönster. Då hon hoppade till och tittade konstigt ut genom fönstret. ( tror inte hon kände igen mig först? ) Gick bak på gården ändå och hörde att hon sprang nerför trappan för att öppna till mig. Snacka om tur?

Tog en macka tillsammans med henne och pratade lite, visade lite saker som jag köpt då jag var i ullared i tisdags. ( den historian kommer lite senare ) När jag sedan skulle gå upp på mitt rum kollade hon konstigt på mig och berättade att hon lånat mitt rum för att sätta lite grejor där. Lite? Jag kunde knappt komma in i mitt rum, haha. Inte heller komma ut! Helt sick.. Men jag fick trycka ihop det mesta i en hörna av rummet så att jag kunde få lite andrum.

Har precis pluggat lite nu, har tre inlämningar på måndag. Känns som att jag borde börjat mycket tidigare, haha? Herregud.. Förstår inte varför jag skjutit upp på det så mycket. Det känns nästan som att det kommer bli som sist, sitter uppe hela söndags natten och smeker ett Mvg på morgonen ;)

- jag menar, jag heter ju inte emilia för inget?

Inga kommentarer: