torsdag 17 juni 2010

uppe med tuppen

man känner sig mycket friskare när man går upp såhär tidigt, andra dagen i rad som jag gått upp vid sju tiden, även fast jag har lov. Dock är ju anledningen till att jag gör det, för att ♥'at ska upp och jobba så han vill ha sällskap vid frukosten. Vilket är mysigt! Det är ganska bra, för jag tycker inte om att äta ensam. Vilket jag annars hade fått göra..

Även idag står solen högt på himlen och steker, dock är klockan inte alls mycket så man känner hur varmt det kommer bli senare idag. Helt underbart - här om dagen undrade jag vart vår lovande sommar tagit vägen, men nu inser jag att det bara tog lite tid för den att dra hit all värme som den kommit med.

Tänkte gå ut om en liten stund och hoppas på att ♥'at vill ta en paus tillsammans med mig. Inga planer på dagen än så länge, blir kanske något bakande idag med? Bakade kanel bullar igår, det blev ett väldigt bra resultat och det blev en hel del bullar. Tre plåtar! Dock blev det lite fel från början, så det var ganska roligt att försöka föreställa sig vad det skulle bli för något. (det finns foto-bevis på det, haha.) Gjorde också en deg till pirrågerna som jag tänkte göra till middag igår, men jag blev dålig (antagligen vätskebrist), så jag tänkte fullfölja den tanken idag istället :)

Fyllde precis ett glas med kallt vatten, tänkte ta med mig det, min bok och telefonen ut och placera mig i trädgården. Våra trädgårdsmöbler är himla mysiga och vädret är underbart, så man får passa på att njuta så mycket av det som man kan! Hoppas på att det händer någonting idag, ♥'at föreslog igår att vi skulle gå ner till sjön så att han kunde ta ett dopp efter han slutat. Men det blev ingenting med det, så det kanske blir idag istället :) - det hade varit mysigt :)


Inga kommentarer: