söndag 7 november 2010

självmordstankar och benägenhet.

Jag hörde om det här för någon vecka sedan, var en aning nyfiken och ville se vad alla pratar om. Men letade inte upp det någonstans, då jag inte stötte på det var jag säker på att det var alldeles för hemskt för att se. Men igår kväll såg jag hans Video, hans live-sändning, hur han stryper sig själv med en nätverkskabel.

Jag bara tänker, kan vår värld bli mer tragisk? Hur kan man ens tänka en sådan tanke, att dessutom vilja och verkligen tänkt ut hur man ska göra för att kunna få hela världen till att se ens själviska handling. Hemskt!


Jag ångrar idag att jag såg videon, även att jag läst forumet på FlashBack, där han skriver om sitt val och hur han planerat att utföra det, även när han skriver att hans liv varit väldigt bra, men att vissa dagar varit mindre bra, och därför väljer han att få ett avslut som det här. USCH!

Har själv varit med om självmordsfall i mitt umgänge och jag måste då säga att jag tycker att det är det mest egoistiska man som människa kan göra, att utsätta sina anhöriga för en sådan tragedi är rent ut sagt sjukt. Men samtidigt är det så hemskt att man som människa, kan tänka på det viset, kunna få en sådan idé att utföra en sådan handling.

Det är ingens fel till vad som hände, eller till vad som händer i ett sådant fall, om en människa har bestämt sig för att utföra en sådan sak så finns det ingenting som kan hindra den från att göra det. Inte efter en sådan planering som krävts. Som sagt, det är hemskt och det är en himla sjuk värld vi lever i..

Och jag måste även säga att jag hoppas på att han faktiskt nu fått den sinnesro han sökt och att han faktiskt mår bättre nu än vad han gjorde då hans hjärta fortfarande slog. Det är hemskt att du valde den vägen och du ska veta att det är många människor som önskar du valt en annan väg. Som jag sa, hoppas du nu mår bra i själen där du nu befinner dig.

Inga kommentarer: