måndag 13 december 2010

Lyckat?

Har fixat Internet anslutning igen, i några timmar. Så jag hinner slänga upp ett inlägg här, eller två. Det har hänt en del sen jag skrev här sist, det är snart en vecka sedan så det kanske inte är så konstigt..

I Torsdags hade vi julbordskväll i restaurangen, det gick kanon. Tror faktiskt inte det gått så bra förut? I fredags började jag jobba 08.30, hade julbordslunch i restaurangen - slutade 15.30, började 16.45 på Bergendahls med min lärare och några klasskamrater - slutade 22.00. Efter fjorton timmars jobb var jag väldigt, väldigt trött och mina ben gjorde fruktansvärt ont när jag äntligen fick slänga mig på soffan.

I lördags morse märkte jag att jag hade ont på vänstra sidan av munnen, trodde först att det var den nya visdomstanden som höll på att trycka sig ut. Så jag tog en tablett och lät det vara! I Söndags när jag vaknade kunde jag endast öppna min mun 1 cm, fick äta Fil med en super liten sked för att få något i mig. Åt tabletter hela dagen för att stilla smärtan, vilket hjälpte. Men det kändes hela tiden som att jag var svullen, men inget syntes.. I morse vaknade jag upp med en stor vänsterkind och en normal högerkind, jag har super duper ont, knarkar piller som stillar smärtan för att kunna över huvud taget kunna prata.

Var på Akutmottagningen här inne i stan vid nio tiden i morse och blev skickad till vårdcentralen, ringde dit och fick en akuttid klockan 14.00, stack dit och fick ta ett stick i fingret + halsprov. Väntade en timme och fick sedan ta ett blodprov i armvecket, väntade därefter tjugo minuter och fick sedan följa med läkaren in igen, hon tryckte lite grann på min kind, i min mun och vi kom därefter fram till att jag antagligen fått "spottsten". & min första tanke var, jävla skit - nu kommer pencilinreceptet springandes! Men jag fick en annan kur, en specialare tror jag? Fyra Ipren (400mg) + massa citronsaft, om dagen. Om det blivit bättre tills helgen kommer det snabbt att läka, annars skulle jag återkomma. Den kuren var ju helt okej?!

Så det blir till att käka massor av filmjölk, tur att jag tycker om det! Knapra piller och sätta igång "spottlökarna" genom att äta citron, på så vis rensar det förmodligen sig själv på ett par dagar..

Inga kommentarer: