tisdag 22 februari 2011

att göra en "daglig lista" är inte så lätt när man inte har någon daglig uppdatering

Dag 21 - En bild på mig, som är tagen utav någon annan
älskling som tagit bilden, på en fisketur på sjön uppe i Norrland.

Dag 22 - Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Normalt sätt så brukar jag komma på mig själv att jag inte tittar första gången och måste därför titta en gång till, för att verkligen se efter hur jag ser ut. Och jag brukar tycka att det jag ser är jävligt bra och något att vara stolt över - nu pratar jag om de flesta delarna av min kropp. Men sen har alla svaga punkter, såklart. Och min sitter ungefär vid höfthöjd, dock endast ibland. Allting är och styrs psykiskt, om man ändrar om tankarna kan synen helt plötsligt bli ändrad och man kan få en annan åsikt.. Like I Said, för det mesta så gillar jag det jag ser.


Dag 23 - En låt som får mig att gråta.
Total Eclipse Of The Heart - Bonnie Tyler
Anledningen till det, är för att det är, en av, en väns favorit låtar och den spelades på hans begravning.

Dag 24 - Mitt favoritprogram - och varför.
Egentligen så tror jag inte att jag har något favoritprogram. Däremot har jag en favoritserie, men jag ser eller har aldrig sett den på TV, utan endast på dvd och har därifrån fortsatt att se/följa serien via Internet. Så bokstavligen talat, vet jag inte om det är giltigt..? Om jag måste välja; Desperate Houswifes. 


Anledningen till att jag skulle välja den serien är för att den är så fruktansvärt bra, såklart. Den berör på ett riktigt bra sätt, den känns så verklig på något sätt och handlingen/arna är så himla bra och hela konceptet är så himla bra upplagt. Helt enkelt en riktigt bra serie!


Dag 25 - Min favorithögtid.
Jag är nog en "allätare" i den kategorin. Alla högtider är oftast trevliga och de alla har sin egen betydelse. Däremot så tycker jag att det är en bra tradition att man festar till det lite mer under Valborg och Midsommar, då man väljer att fira med sina nära och kära, inte bara med familj och släkt. Bra idé, tycker jag! Alla högtider är som sagt uppskattade på sitt eget lilla vis, alla har en speciell innebörd och de berör människor på olika sätt, precis som allting annat. Jag har nog ingen favvis här, inte..

Inga kommentarer: