onsdag 9 februari 2011

nu kör vi hårt, emilia (mitt samvete som talar till mig)

wuhu, nu är veckan snart här och jag börjar inte bara med intensivkursen utan också med ett hälsosammare liv. Jag ville först inte ha något nyårslöfte, därför bröt jag mitt ena i sista sekund och bestämde mig istället för att göra någonting som kommer gynna mig själv - och inte någon annan. Eller för någon annan..

Jag har bara tagit det lugnt idag, behövde en paus, som jag sa förut. Och nu har jag piggnat till en del och tänkte gå ned för att ta en kopp kaffe med min kära mor, eftersom att båda mina systrar är upptagna och inte ville leka med mig :/ Men när jag kom ned i köket kom jag på mig själv, att jag var hungrig. Dock hade jag ingen lust att ställa mig och laga någon fancy middag idag, så jag värmde en kopp nyponsoppa, tog ett glas vatten med isbitar och en liten skål med mandlar. Det kommer bli mums!

Nu blir det ännu en film och så kommer jag nog tillbringa min onsdagskväll, då jag har körlektion klockan 10 i morgon bitti, kan jag inte unna mig en öl, eller fem.. Inte heller vin - som jag så mycket älskar. Synd!

Inga kommentarer: