fredag 4 februari 2011

Ta dig tid, det kan vara nyttigt för dig..

Det är nyttigt att sörja, oavsett vad du sörjer för..


Man kan faktiskt lära sig nyttiga saker när man är i Kyrkan eller liknande. Ibland funderar jag på om man skulle gå dit lite oftare - och nu menar jag inte att man ska gå dit för att be till Gud eller så.. Men när man tänker på det så är Kyrkan en väldigt vacker plats, många kanske tycker det är stelt, men jag kan medge att det är en väldigt avkopplande plats.. En väldigt bra plats att gå till om man bara vill rensa tankarna och vara för sig själv en stund. Dessutom är det enormt vackert på kvällen, när alla ljus lyser mot de stora, fina fönsterna och entrén som är så himla stor och välkomnande. Aa, men det är bara något jag tänkte på...

Det är faktiskt väldigt nyttigt att sörja och om inte sörja, så kanske bara rensa tankarna lite.. Ibland kan man bli så frustrerad att man inte orkar hantera det för stunden så det slutar med att man lägger det åt sidan så länge och när du minst anar det så flyger det ur en, utan att man riktigt kan styra det, kanske är det något annat som triggar igång det och då kommer allting på en gång.. Jag tog mig en sådan dag igår, en torsdag, ganska bra dag, mitt i veckan, precis innan helgen och nu har jag rensat mina tankar och hjärta.. Nu mår jag så mycket bättre än vad jag gjorde i går morse.

Inga kommentarer: