tisdag 25 augusti 2009

fullt ös

en vän i min klass, erbjöd mig i Söndags, en chans att jobba på hans jobb ikväll. Då de behövde extra hjälp med ett stort sällskap på 250 personer och den chansen kunde jag ju inte neka till?

I skolan var vi i köket hela dagen, vilket var ganska jobbigt. Det var väldigt dåligt med syre, antagligen fungerar inte Ac'n som den ska? Så nästan hela kökspersonalen hade problem med huvudvärk och trötthet. Men vi klarade oss genom dagen. Runt två tiden kom Mami in till stan och plockade upp mig och efter ett kort stopp hos mormor så körde vi hemåt, somnade i bilen, men jag behövde det.

Mötte Richard utanför restaurangen kvart i sex och hade sedan följe med han upp. Presenterade mig för personalen, checkade in och sedan var det bara till att jobba. Gästerna kom ganska snabbt och de var väldigt punktliga med tiden, så det var ganska skönt att det inte blev några förseningar. Att få ut så många tallrikar på så lite tid som möjligt, gick ganska bra tyckte jag. Dock var där lite problem med specialkosterna, men det brukar bli så. Jag menar, att servera 250 gäster samtidigt, går inte på fem minuter!

Allt gick som det skulle, personalen var väldigt trevliga och de hade inga problem med att släppa in nya arbetare på stället. Vilket var skönt! Skulle ha jobbat längre ikväll, men jag ska upp klockan sex i morgon bitti, ska ju åka iväg till skolan. Så jag fick hoppa av lite tidigare. Men jag hoppas på att min mobil kommer ringa om någon dag och att de vill ha dit mig igen, som de sa. Så kanske jag kan bli lite rikare hädanefter?!

Nu är jag svintrött, så jag tänkte gå upp, borsta tänderna och sätta igång en film. Sen hoppas jag på att jag somnar till den. Behöver min skönhetssömn inatt om jag ska orka upp i morgon (:

1 kommentar:

SAn sa...

fan vad kul med jobb! extrapengar är alltid välkomnande :D

vad är det för ställe och var nånstans?