onsdag 18 augusti 2010

första dagen, på sista året..

Första dagen, på sista året.. Var över på fyrtio minuter - det kanske borde vara så lite oftare? Kändes konstigt att komma tillbaka till de slitna korridorerna, gamla ansikten och några man önskar att inte träffa riktigt så ofta. Ibland lite konstiga kläder - kanske en konstig frisyr med knasiga färger? Eller någon käft som bara är allmänt jobbig. Men trots alla nackdelar så är det skönt att äntligen få komma tillbaka till sina rutiner, sommaren har varit lite ur-styr med alla orutinerade planer, väckarklocka/sovdags och allmänna händelser..

Jag gillar skolan, har alltid gjort det enda sedan första dagen på lekis. Men ibland behöver man komma ifrån, jag är väldigt glad för alla våra lov. Speciellt på vårterminerna, sista terminen någonsin (förhoppningsvis) kommer försvinna med ett ögonblick med alla lovdagar och veckor som försvinner från planeringen. Och efter det - den efterlängtade studenten. Kanske även den är över med ett ögonblick? Usch nej, det får gärna gå lite saktare när vi väl kommit dit..

På tal om annat så kommer jag på mig själv att jag lovat massa bilder från vår semester, men det har inte riktigt blivit av ännu. Jag har faktiskt inte använt datorn, inte heller varit hemma mer än två dagar sen vi kom hem förra veckan. Så ni får förlåta mig, haha! Dock håller jag faktiskt på att lägga in lite grann på Facebook just nu, så om inget annat kan man tjuvkika där så länge. Lägger in en mapp eller två idag, och fortsätter i morgon.. Över 600 foton känns lite mycket, så får sortera ut en del! Haha.

*tog en paus från bloggen ett litet tag*

Lilla gubben! Haha. Får lära ut min "viknings-teknik" till adrian, han hade nämligen tänkt städa undan sina kläder som ligger slängda i hela sovrummet, duktigt! Han är för söt.. Dock ska jag inte skylla på honom, jag har inte heller varit så duktig på det här med att hålla i ordning mina kläder på sista tiden. Ingen av oss har ännu packat upp resväskorna sen vi kom hem från semestern, bara den smutsiga biten. Haha! Får väl göra det nu i veckan? Men det är ett litet problem.. Jag får inte riktigt plats med alla mina kläder i min garderob, så det får nog bli en sortering där om det ska fungera som jag vill.

Nej, nu blev det nog en hel roman här trots att jag bara tänkte mig ett litet inlägg som kunde fylla upp uppdateringen här på bloggen. Men det gör väl inget? Jag vet ju en som gillar långa inlägg, kanske hon uppskattar detta, haha. Eller vad säger du SAn? Så snopp på detta, så hörs vi senare (: En bild på det kanske?

1 kommentar:

SAn sa...

Hihi, I like. Det är roligt att läsa vad andra håller på med! :) Ha det så bra i skolan gumman!