lördag 7 augusti 2010

ta tillfället i akt.

Första gången jag använder internet på vår resa, vi har nu varit här uppe i en vecka och det är helt underbart. Inte ens min mobil fungerar här i skogen? Hur underbart är inte det, egentligen.. Har vetat att internet funnits i närheten men har inte velat använda det, då resan har varit så himla ro-fylld och avslappnande, så har det varit gött att komma ifrån det ett tag.

Min blogg har inte varit så intressant på sista tiden och jag vet att jag lovat att uppdatera om det fanns något tillfälle till det, men det har jag inte hållit *sorry*, men jag tror att mina läsare klarar av det, haha.. Semester är något man inte får ofta, så det gäller väl att ta tillfället i akt?

Vi har haft himla skoj här uppe och vi har, samt kommer fortsätta att ha helt underbart och väldigt roligt. Campingen är väldigt fin och vi har hittat på massor av roliga saker. Jag har lärt mig lite granna att få av med min "skog-gräs-fobi", men det mesta sitter dock kvar. Men det är kul, att man ändå kunnat vänja sig lite :)

Vi har tagit väldigt många bilder (jag och adrian), så jag kommer ha mycket att ladda upp när vi kommit hem! Jag tror vi inne på 8'e dagen just nu *frågar* ... inget svar, men jag tror det, haha ;) Vi har hitintills tagit över 300 kort så det är en himla massa att titta på. = Jätte fina solnedgångar, utflykter, stugan och massa annat..

Just nu sitter vi i ett s.k "samlingsrum", brevid affären/caféterian och spelar tv-spel och kortspel. Kanske inte direkt det man förväntar sig på en semester? Men det är gött att sitta här och softa på kvällarna då vädret börjar svika en (det kallnar mycket och väldigt snabbt när solen gått ned).

Som jag sa innan så fungerar inte ens min telefon här ute i skogen (ja, campingen ligger så gott som mitt ute i ingenstans). Jag har min laptop med mig, men jag har inte ens försökt gå in på internet på den, vilket är ganska härligt. Det var en poäng (iaf från min sida) med den här semestern att få en chans till att komma bort, bara vi två, att slippa allting där hemma. Och få en stund för sig själv, att kunna koppla av och finna sin inre-ro :) Det låter kanske fånigt för vissa, med för mig låter det ganska sunt!

Detta blev ett litet längre inlägg än vad som var tänkt, kanske för att jag förut bestämt mig att bara skriva något litet när jag väl fått chansen. Men jag är ju tvungen att uppdatera er där hemma i skåne! Något jag måste säga innan jag avslutar är att jag vill att mina lilla-storasyster ska veta att jag saknar henne och att jag lovar att ringa henne när jag får tillfälle till det :)

Många kramar till skåne, från Norrland <3

4 kommentarer:

SAn sa...

Härligt det låter! Mys på! <3

Maja sa...

Åh, jag saknar dig med systra mi!<3<3 Ligger inne i ditt rum nu och önskar jag hade någon att spela xbox med!;) Hoppas ni får en fortsatt fin vistelse! Pussar och kramar!:*

Anonym sa...

Millan, har du också blogg :) Dum fråga egentligen! haha! Hoppas allt är bra med dig, fröken !
Puss Emelie

emilia sa...

Emelie? Jag vet inte riktigt vem du är :) Verkar vara någon jag känner, men du får gärna tala om det för mig. Det är bara bra med mig! Hoppas det samma för din del :)