fredag 5 juni 2009

living the dream - wooho

sista skoldagen idag, (för denna terminen iallafall), studenterna på min skola var inte kloka. Fy fan vad roligt dom måste haft det *läääängtar*. Samling i aulan med hela skolan, vid tio tiden. Där vi lyssnade på olika tal från rektor/lärare samt elever, också elever som sjöng och utdelning av premier. Det var ganska roligt faktiskt, dock var det alla 3or som livade upp stämningen. Många klagade på visselpipor och skrik, ramsor som sjöngs etc. Ofta man tar åt sig? Så sluta böla! - det är deras dag, så låt dem!

Efter alla premier var utdelade, tågade studenterna äntligen ut ur aulan för att bege sig ner till matsalen där de antagligen skulle luncha med lärarna(?). Då passade vi andra på att sticka hem. Dock åkte jag inte hem, mamma och "Bärre" hämtade upp mig utanför skolan. Eftersom vi bestämt att fika nere i stan. När vi väl kom ner i stan och skulle parkera, mötte vi upp Sara (som vi tvingade med oss) , men det var trevligt det också! Sara hade dock bråttom hem, så vi skiljdes åt efter fikat.

Mamma sprang ner till bilen och la på lite pengar till, så att vi skulle kunna gå en runda inne på stan och kolla runder. Vi började med Vero Moda, men där fanns ingenting. Några söta toppar, men inget som jag skulle lagt ner pengar på faktiskt. Så vi gick vidare! På väg ner på Nisses, gick vi förbi Din Sko. Och eftersom att vi alla bara älskar skor, så var vi tvugna att gå inom där först. Jag hittade direkt tre par skor som jag föll för direkt, två par högklackat (ett par hel-vita i syntet och ett par beiga i lack, med rosett och öppen tå) och ett par låga (gråa, i stil med sneakers.) Jag bytade ut de hel-vita mot ett par likadana fast i svarta, eftersom min syster tyckte att det var mer användbart eftersom jag skulle kunna använda de längre utan att förstöra färgen/själva skon.

Eftersom att min mamma är super söt och för att min pappa är underbar, så fick jag välja två par skor. Det var dock inget dyrt pris, men jag tvekade ändå pga att jag inte hade råd själv. { De svarta gick på: 399kr och de gråa: 199kr } Men jag bestämde mig för att ta de gråa låga skorna och de svarta högklackade.

& de ser ut såhär:

Tack m&p , me loves you both!
- jag har ingen aning om vad som händer ikväll,
men har någon ett förslag så dela gärna med er.

1 kommentar:

SAn sa...

snyggishskor!

ääääälska shopping^^