tisdag 22 september 2009

skönhets sömn

alla måste sova och nu är det lätt min tur, klockan är egentligen inte alls mycket. Tjugo i elva? Men mitt huvud börjar bli tungt nu, känns som att klockan är mycket, mycket mer.. Ganska jobbigt faktiskt, att man ska behöva vara såhär trött alltid -.-


Idag gick det jättebra i restaurangen, alla hade ett bra tempo (förutom köket i mellanåt, haha). Vi hade runt 28 gäster och alla var nöjda när de gick därifrån. Det var roligt att se! Vi fick ihop en hel del dricks också, tur att man är söt - haha!? I morgon är det också ganska mycket folk som redan beställt men vi hoppas alltid att telefonen ska gå på högvarv på morgonen, så det inte blir några söliga stunder. Det är bara tråkigt! Kicken är otroligt härlig när man känner hur det rullar på (:

Gick lite tidigare ifrån restaurangen idag, var uppe på sjukhuset. Hatar sjukhus! Men det gick bra, var bara där i en kvar ungefär sen var det färdigt. Så det var inte så farligt som jag hade förväntat mig, men det är ju bara bra iofs. Gick ner till Graffiti med min kära mamma efteråt och åt bakad potatis, dock orkade jag inte ens äta halva eftersom jag redan ätit innan jag gick ifrån skolan. Men det var gott, haha!


I morgon ska jag fika med en tjej kompis efter skolan hade jag tänkt, det blir antagligen runt tre tiden. Och efter det blir det antagligen en runda på stan innan jag åker vidare hemåt, måste plugga i morgon också. Har skrivning i aulan på torsdag, i Engelska B. På en bok som jag inte ens har läst - jag är sämst. Fattar egentligen inte varför jag inte läst den, har haft typ en månad på mig?! Men har inte haft ro att sitta ner och läsa, men vi får se hur det går med det..

Nu har jag precis pluggat en del inför det kommande provet i morgon bitti. Det är ganska svårt med serveringen om man tänker efter, det ser jättelätt ut. Jag menar "bära tallrikar in och ut, ta emot gäster, vara trevlig. Hur svårt är det på en skala?" Men det är såå mycket mer man måste hålla koll på, jättemycket saker som man bara måste veta ifall någon gäst skulle undra. Men det mesta kan vi eftersom vi har en underbar lärare (det är sant), hon tjatar in det på ett bra sätt. Och det bästa med henne är att hon inte alls känns som en lärare. Utan mer som en vän, det är skönt !



Men nu orkar jag inte skriva mer, känns som det blev en hel roman det här? - suck.. Känner hur mitt huvud blir tyngre och tyngre och hur mina ögon sakta stängs i mellanåt, tror att det är dags för mig att gå och lägga mig nudå eller?!

Sleep Tight!

2 kommentarer:

SAn sa...

skönt att du hittat något som du faktiskt tycker är kul! det är inte alla som är nöjda med sina gymnasieval :P.
Men jag kan tänka mig att du valt rätt! - najs! :) <3

hanna sa...

händer för din del ikväll? fin blogg du har , bloglovin