lördag 19 september 2009

VILKET JAAEEVLLAA LIIIIIIIIV ! - Ricke bloggar då alltså mMmm


Jaaaa nu är det så att jag hackat mig in på millans blogg (H) då ingen annan än jag kan läsa detta förutom jag och hon så är det ju rätt uppenbart vem det är, jo Adolf Hitler.


Aaaaaaaaaah skämt o sido!

Jaa alltså, jag e ingen vidare bloggare..... så, jag vet inte vad jag ska skriva!

utan jag bjuder på ett riktigt fett kladdkaks recept istället !

Kladdkaka

10-12 bitar

Ingredienser:
100g smör
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1½ tsk vanilinsocker
2 ägg
3 dl socker

Sätt på ugnen på 175°. Låt smöret smälta i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. tillsätt de övriga ingredienserna och rör om tills allt är välblandat.

Häll smeten i en smord form, gärna med löstagbar botten. Grädda i ugnen 30-35 min. kakan blir låg och skall vara lite kladdig i mitten.

Lägg tårtan på serveringsfat. Pudra över med florsocker.

Serveras med lite vispad grädde, men går bra utan också.













GILLA LÄGET :D PUSSHAAAAAAAAAAAAAAAJ !

Inga kommentarer: