onsdag 5 maj 2010

praktikplats

första dagen på praktiken idag, började klockan åtta i morse. På bussen in till stan var jag väldigt nära på att vända och åka hem igen - kunde knappt hålla ögonen öppna och mitt huvud dunkade något fruktansvärt. Men jag bet ihop och gick lite snabbare mot Hotellet, för att inte kunna ändra mig.

När jag kom in, hade inte min handledare kommit så jag blev hänvisad till ett bord där jag satt och väntade i lugn och ro. Men blev sedan uppskickad en våning upp, där jag började arbeta tillsammans med tre andra servitriser/servitör.

Det har varit en väldigt bra dag, har fått göra lite dirty-work men mest roliga saker. Jag råkade göra en miss efter bara en timme, då jag tappade en hel bricka full med koppar, som naturligtvis krashades över hela matsalen. Men det kändes ändå ganska bra, för nu har jag redan gjort det värsta som kan hända och jag lyckades göra det första dagen, så nu har jag ingenting att oroa mig för de andra dagarna. Hahaha! Vilket intryck, va..? Men jag snappade upp det ganska snabbt när jag tog fler tallrikar än servitören, så det var ganska gutt ;)

Nu ska jag dricka min multivitamin juice och
se ifall jag kan hitta någon ny bra serie att följa..

1 kommentar:

SAn sa...

Haha, "så var det gjort!" Bra inställning Emilia! :) Hoppas du får kul på praktiken! <3