onsdag 23 juni 2010

jag som alltid använt torsdagar som en städdag

Tiden bara springer iväg - det brukar vara det jag säger nu för tiden, men det är helt sant. Man hinner knappt med att göra någonting och nu är snart halva sommaren redan slut? I tidningen stod det att i måndags var det den längsta dagen på hela året, vilket betyder att det nu kommer bli mörkare mycket tidigare. Är det rättvist? Vi har ju knappt haft så mycket sommar att vi fått njuta av den ljusa sidan av året.. Nej, det tycker jag är orättvist i alla fall!

Och på tal om att tiden går snabbt, i över morgon är det redan midsommar? Jag minns i maj då vi började prata om midsommar planerna, men då ingen ville ge något svar eftersom det var 'så himla lång tid tills dess', men det är bara två dagar kvar och jag har fortfarande inte fått några direkta svar.. Grr, detta brukar vara en av de bästa högtiderna på året enligt mig. Eftersom det alltid har blivit en sån stor tillställning här i byn under den dagen och att det alltid varit så mycket folk som samlats för att ha en trevlig stund. Dock brukade jag ta det som det kom, men nu när man inte längre bara umgås med folk i samhället vill man ju gärna trycka in lite planer om saker och ting..

Jag hoppas på en super bra dag, hur det än blir med planerna. Och jag tror vi kommer lyckas! Jag och syster har tjatat till oss en tillställning här hemma, en liten midsommar fest med nära och kära - och lite släkt såklart. Så oavsett så blir det en trevlig dag/kväll! Midsommar kransar hoppas jag på att kunna binda, dock blommorna i trädgården inte ser så "blommiga" ut.. Hmm, om inget annat får man väl köpa till sig lite och binda?

Jag har alltid använt torsdagar som min städdag, riktig städning då. Dock hemma hos mina föräldrar har det blivit lite var dag, då jag (även fast mitt rum ibland ser ut som ett bombnedslag - som idag) oftast inte klarar av att det är stökigt. Det gör inget att det är stökigt på ett ställe, men då ska det vara fint runt omkring.. Men just idag har vi valt att välja denna onsdagen till att fixa i ordning i hemmet inför fredag. Det ska bli rensning av poolen och påfyllning av vatten - i hopp om att man (efter några glas) kan ta ett dopp i det, antagligen kalla vattnet. Lite plock i trädgården och uppsättning av partytält ska också fixas under dagen..

Och just det. En sak till, innan jag glömmer bort det. Så hoppas jag verkligen att jag får fotat en hel del på midsommar, jag måste bli bättre på det där. Att spara minnen på foton är en väldigt bra grej att göra, det är alltid kul att titta tillbaka senare. Jag hinner nog inte köpa till mig en kamera, då plånboken inte tillåter det för tillfället. Men jag kanske kan låna till mig en?

Det blev ett väldigt långt inlägg detta, om allt och ingenting. Men jag antar att det behövdes eftersom jag inte bloggat på ett tag. Jag håller med SAn om att det är mycket roligare att läsa inlägg som är lite längre och att läsa bloggar som ofta blir uppdaterade, än sådana som bara blir det ibland. Jag ska, som jag sagt många gånger förut, försöka skärpa till mig. Men man tycker egentligen att det borde ha blivit bättre då jag fick en laptop i födelsedagspresent, men jag har inte haft med den så mycket som jag hade kunnat? Ibland orkar man bara inte ha den där extra väskan att bära omkring på..

En liten bild på detta långa inlägg kanske inte hade suttit fel?

1 kommentar:

SAn sa...

Vi ses på midsommar snygging! ;)