måndag 14 juni 2010

snusk och födelsedagsfirande, på samma gång

Jag har precis kommit hem från ett väldigt spännande kalas, från min.. (farbrors fru) Ett trevligt litet tjej kalas på fyra personer som började väldigt prydligt. Fika, kaffe, nybakad tårta och kakor bjöds på, en massa fina ord och kommentarer slängdes ut ur munnarna på oss, men det slutade inte... riktigt sådär!

För det första fick vi reda på att en av sakerna hon önskade sig var toalett papper (akutslut - ingen tid att handla). Så min lilla mamma slog in ett paket toalett rullar till henne - vilket blev väldigt uppskattat. Haha! Men det är bra, man ska fasen inte skämmas om vad man behöver ;D Dessutom misstänkte hon att det var någon som Åt upp toalett pappret? Hahaha.. Det blev riktigt lyckat!


Födelsedags-grisen har en tendens att använda svordomar i sådana roliga sammanhang, så de började komma efter ett tag. Vi började skratta och blev allt mer oseriösa efter varje stund som gick, efter ett tag fick Födelsedags-grisen för sig att plocka fram en massa ballonger i olika färger och former. Min mamma skulle visa vad hon gick för, så hon blåste upp ett par stycken och formade en "trolleri-hund" av dom. Vilket vi tyckte var skit kul, men min systers såg inte riktigt ut som hennes.. den var lite mer formad som en snopp :o




Jag hade på mig en vit blus, med "puff-ärmar". Den är väldigt fin! Men jag har alltid ansett att ärmarna varit för stora och därför inte velat gå ut med bara blusen, utan alltid haft något över - som en kofta eller en kavaj. Men idag insåg jag att den faktiskt är väldigt fin som den är. Och att ärmarna inte alls är så överdrivet stora! Dock fick jag ingen bra bild på hur den ser ut, men det kommer säkert en annan dag. Däremot fick jag med en liten bit av byst-motivet när jag fotade mina smycken. Rosa armband och en ring med en stor-rosa sten och små vita
diamanter på sidorna.

1 kommentar:

Maja sa...

Du var jättefin i din blus!=) Men min ballongsnopp var finast, hihi! Synd att du inte fick med den på bild!;P