måndag 19 juli 2010

Bloggen + Tv

Jag och min syster dotter har nu kommit överrens om att vi ska gå en morgonpromenad kl 9 mån-fre, samt cykla runt sjön på kvällen. Dock har vi inte börjat förrän idag, kanske är lite mitt fel? Du vet, innan man känt på om det verkligen är skönt så velar man lite på om man ska eller ej. Idag vaknade jag upp, glad som en ärta för att älskling låg brevid mig, men jag var så himla trött.. Men trots att jag satt och halvsov under hela frukosten och tog väldigt lång tid på mig, så bestämde jag mig för att vi ändå skulle ut och gå. Och det gick super bra! Just nu känns det riktigt gött. Vi gick inte super långt, men vi satsade på en ca halvtimmes promenad, vilket det blev. Så om jag kan plocka fram en bra cykel, så blir det en cykeltur ikväll..

Jag har ju fått en ny tv, som jag skrivit förut. Och jag tycker himla mycket om den! Jag brukar aldrig titta på Tv annars och det har aldrig varit ett intresse för mig direkt, enda sen jag var liten så har det varit utomhus-lekar som gällt. Så inte förrän nu har jag börjat uppskatta min Tv (för att jag fått en ny, antagligen) och alla program som sänds, det är ganska gött ibland att bara lägga sig framför Tv'n en stund..

Jag har också börjat uppskatta min blogg, och andras, vilket jag gjorde förut också iofs, men ännu mer nu..? Det är himla kul att läsa vad andra sysslar med på sin vardag, hur andras liv går till, hur andra jobbar/lever, eller bara att titta på massvis med fina bilder, eller mode, eller kanske en res-blogg? Allting är skoj att läsa om, tycker jag. Dock ska det vara lite själ och känsla i texten/bilderna, annars blir det smaklöst och tråkigt.. Det behöver inte vara en roman eller en jätte pimpad blogg, så länge innehållet är intressant så kan ni räkna med mig!

Inga kommentarer: