torsdag 29 juli 2010

färga, färga

Har snackat om att jag ska färga håret ett bra tag nu, men det har inte riktigt blivit av. Har inte heller kunnat bestämma mig för vilken färg jag ska ta. Jag har länge sparat på en röd färg och tillade en ny, en mörk-mörkbrun färg till hyllan för ett tag sedan. Och sen dess har de stått där och dragit till sig damm, så jag tycker det är dags nu!

Det är ändå ganska bra att jag väntat med att göra det fram tills idag, då vi ska åka i morgon. Och då har jag en fin och fräsh hårfärg när vi ska åka. Istället för en halvdassig färg i början på semestern.. Tänkte att älskling skulle hjälpa mig (han har gjort det på mig förut - himla duktig, om jag får säga det själv) men han jobbar så jag bad min syster istället och hon är villig att hjälpa, så tänkte sätta igång med det strax. Ska bara låta klockan ticka liite till ...!

Jag har haft lite olika hårfärger genom åren, och de har passat mig alla - faktiskt.
Vad jag kan minnas, har det sett ut såhär:

intensiv röd, även mörkröd.
intensiv svart, även svart med blå nyans.
platina blond, även mörkblond.
oranget.
brunt, mörkt och ljust.
röd, med lila nyans.
mahogny.

Jag gillar variation och jag tycker det är en viktig sak för att hålla utseendet intressant. Det är en annan sak med smink, då man har en fin frisyr och en fin hårfärg - behöver man inte kladda överdrivet med sminket på en vardag. Jag tycker det är väldigt fint med en naturlig look och jag har börjat uppskatta det mer och mer. Om man har en fräsch look i håret, behöver man inte smink. Men jag är ingen "överdrivare" som alltid använder smink vilket fall som helst, det har bara blivit så ^^

Inga kommentarer: