måndag 12 juli 2010

söndag

det är så himla underbart med allt väder, sommaren är verkligen här på riktigt. Det har inte varit så här bra väder sen 1940 - tror jag det var? Jag hörde nämligen någon prata om det för någon dag sedan.

Igår var jag och adrian ute och fiskade, vi skulle egentligen ut med båt men farfar lilla hade glömt bort att fixa hållarna till årorna, och utan dom går det ju inte framåt direkt.. Så vi begav oss ner till sjön ändå, men när vi väl kommit ner och fått i ordning spöna så började åskan komma mot oss, vi bestämde oss snabbt för att söka skydd för regnet. Och vi placerade oss i omklädningsrummet på "stranden" vid badplatsen, det hade ju tak?! Dock fick Adrian tala om för mig hundra gånger att det inte var så himla farligt - att vi hade två säkra kort, ett på var sida om oss, rälsen eller sjön, där blixten hellre slår ner. Men det mullrade, blixtrade och slog ner så hela marken skakade runt om oss. Det var verkligen läskigt och jag kan erkänna att det rann ett par tårar längst min kind under den stunden..

Men vi klarade oss och när åskan lagt sig begav vi oss ut mot bryggan igen, vi tände upp grillen och slängde på lite mat som vi fixat ihop och tagit med oss. Sen blev det lite fiske innan vi gick vidare till nästa brygga (där vi satt och mös i förgår) Det blev inte mer fiskande då det var så himla mörkt, men vi satt en stund och mös innan vi bestämde oss för att gå hemåt då klockan närmade sig två.

Idag händer det nog inte så himla mycket, förrän Adrian slutat jobba. Vilket blir runt sex någon gång, antagligen? Då hade vi tänkt (om båten är fixad) ut med den en runda och se ifall vi lyckas få någon napp! Båten är inte den största, men jag tror det kan bli himla mysigt ändå :)

Inga kommentarer: