måndag 5 juli 2010

stääädning på gång

Idag är jag ganska duktig, känner jag. Efter en eftermiddag på stranden med älskling igår, känner jag att jag behöver hålla mig ifrån solen en stund - för att låta brännan arbeta in sig i kroppen. Jag hoppas verkligen på att det röda blir brunt, isf har jag verkligen fått till en nice bränna - woho!

När vi kom hem idag berättade mamma att hon köpt en present till mig och när hon kom ner för frukost visade hon mig den. EN PLATT-TV = WOHO! Mamma tyckte synd om oss som tittar på film på mina datorer (19tums = stationär eller 15tums = laptop) Så hon övertalade pappa och gjorde en god gärning och köpte mig en Tv.

JAG HAR VÄRLDENS SNÄLLASTE MAMMA & PAPPA, PUSS PÅ DOM

Just nu håller jag då på att fixa i ordning mitt rum för att Tv'n ska få plats. Rensar min hylla - har också ordnat så att älskling fått en egen hylla att skräpa ner, då det ser lite vettigare ut än att det ligger på/brevid sängen. Enligt mig iaf!? Jag har rensat en hylla (som står bakom en av mina dörrar) från barnfilmer, som jag haft där i HUNDRA ÅR?!.. Så nu är den äntligen tömd - eller ja, nu är den fylld igen.. MED mina kära skor! Inte förrän nu har jag insett hur många par jag har, shit! Och ett par till är på väg - hoppas att de kommer med posten i morgon, wiiie :D

Jag hade också tänkt bädda sängen, byta sängkläder och så. Det finns inget bättre än att lägga sig i en ny bäddad säng när man nyss har duschat och fräschat till sig - me like! Älsk jobbar länge idag, så jag ska försöka göra massa nyttigt tills dess :)

Dessutom har jag faktiskt tagit för-efter bilder på min städning, för att kunna se resultat.
Och de laddas upp när rummet är färdigt.

DAGENS ILANDSPROBLEM: Det är himla synd att jag fortfarande inte fått tag i någon kamera, som jag hela tiden tjatar om. För vi hittar på så himla mycket, saker som man vill minnas och det bästa sättet att kunna göra det på är genom att ha foton på det. Som igår när vi var vid stranden, det var hur mysigt som helst och vi hade lätt kunnat tagit massor med mysiga/fina foton - men nix, det blev inte så. Inte ens med mobilen? Dåligt, dåligt..

Inga kommentarer: