fredag 16 juli 2010

Sv; vänskap är något viktigt!

Det låter mysigt! Det är så himla roligt när man verkligen hittar någon som man håller kär, och vänskap är och ska vara något väldigt speciellt. Det ska aldrig kunna gå att jämföra med något vid sidan om och det är bara ett band mellan (vad jag tror) två personer, som ingen annan kan få eller kunna ta ifrån en - det kommer liksom alltid att stanna!

Man kan ha många vänner, men man har bara några få som verkligen är "äkta" eller vad man ska kalla dom - "färsk vara" Haha!? Men vad jag vill komma till är att du har rätt, man ska verkligen inte ta någon för givet och man måste kunna glömma och gå vidare - dock inom rimliga gränser.

Jag tror på äkta vänskap, så som äkta kärlek, mellan två personer. Jag tror däremot inte att bandet går att tänja på så att det räcker till tre.. Men det är ju min åsikt? Man kan alltid vara fler, men det finns alltid två som har en speciell koppling till varandra och det är det som är underbart och man blir så glad när man ser/träffar folk som verkligen hittat det/den speciella personen som man kan in och utantill..

Till exempel kan vi ju ta dig och mig - om det är tillåtet..?

Vi var som kopplade till varandra, kunde varandra in och utantill. Det fanns inget som kunde böja vårt band och det var ingen som kunde knäcka oss när vi stod brevid varandra.. Vi var som syskon - binda till varandra på ett speciellt sätt. Vi kunde vara tillsammans utan att riktigt göra någonting och ändå ha så j*vla roligt. Hur fungerar det? Om det inte är menat..

Dock hände något och jag tror att vi tog varandra för givet - vilket är farligt och kan betyda ett slut, som för oss. Men även fast det inte fanns något du och jag, så tror jag inte det riktigt tog slut? Vi har nu fått upp kontakten igen och allting är annorlunda.. fast ändå inte. Och det är härligt när man tänker på det, hur två personer kan förändras - växa upp och se saker från ett annat perspektiv, än vad man gjorde för något år sedan.

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma, men jag kände att jag behövde svara på ditt inlägg. Det var ett fint inlägg och jag tycker, som jag sa, att det är så himla kul när, någon/om inte en själv, hittar någon som man verkligen håller kär och som verkligen känns äkta.

Och med det vill jag också tillägga att jag hoppas att allting är bra med dig, och att du mår bra? Också att ditt liv är på väg mot det hållet du vill gå, jag vill också önska dig all lycka i livet och därmed att din blogg fortsätter att bli uppdaterad i den fart som den blivit hittills, haha..


Sköt om dig, Kram!

1 kommentar:

Nathalie sa...

vi tog nog varandra förgivet lite ja. Men jag menar det tar aldrig slut fråns man slutar prata, fråns man slutar ses. du har alltid haft en speciell plats i mitt liv, men det gick åt fel håll när vi slutade 9an. Men vi kommer kanske aldrig bli så bra vänner som innan, men man kan alltid försöka på nytt. Vi hatar ju inte varandra år, så man kan alltid bygga upp något nytt. :)