fredag 9 juli 2010

TOPP TRE

Saker som fascinerar mig:
  • Rymden, universum
  • Myror
  • Luft
Rymden, universum och allt som finns där ute har alltid fascinerat mig. Jag har alltid varit intresserad av det och det är nog något som jag kommer hålla fast vid, eftersom det finns så mycket att ta reda på - så mycket som man inte vet någonting om, finns där ute och lurar..


Myror, har jag på sista tiden funnit väldigt smarta. De är riktigt smarta och organiserade små djur, om man studerar en stack kan man se alla deras gångar som de byggt och att de är uppdelade i olika "sektioner" - alla har olika mål/jobb de måste utföra. Och det är väldigt intressant att se.


Luft. Ja, vad menar jag med det egentligen? För ungefär en timme sen, innan älskling började jobba så la han sig ner på köksgolvet och ville att jag skulle lägga mig brevid honom. Vilket jag gjorde och efter en stunds tysthet och studerande, kunde man se dammkorn som flög runt i luften - som vi andas in och lever i. Han slog ut damm från sina kläder, som efter att ha anslutit sig i en grupp, skingrade sig i luften.. Och det var ganska intressant att se, saker som vi normalt sätt inte ser eller är medvetna om, cirkulerar konstant i den luft vi andas in. Och det finns ju överallt, inomhus som utomhus.

(bild lånad av Hanna Bjorkstedt)

Inga kommentarer: