torsdag 16 september 2010

polisstation

Tillbringat två timmar av min dag på polishuset, kanske inte något man åker till varje dag. Inte heller världens mest avslappnade ställe direkt, men det var helt okej. Mötet gick bra, enligt mig. Och jag tror det kommer gå bra till väga. Polisen som jag pratade med, måste jag erkänna att jag hade fel uppfattning om - och det känns väldigt bra. Ja, det var väl allt jag hade att kommentera om det!

När jag kom hem satte jag mig direkt och började sortera vår tvättkorg, kan ju säga att den var lagom full när jag började. Fick ihop 7 maskiner, (en del väldigt små), så det blir en hel del tvättande idag. Två är i full rulle och strax ska jag ner och kolla hur det går, en del i torktumlaren och kanske något på ställning? Sen rullar nya maskiner igång.. Dammsugit en runda inne i sovrummet och plockat undan en del, bäddat sängen och tänt ett doft ljus. Ljuset luktade inte jätte mycket, men förhoppningsvis lite..

Väntar på att älskling ska komma hem, och hoppas på att han inte ätit middag så vi kan äta tillsammans. Hans kläder ligger som en sophög i fåtöljen, det blir för honom en del packande när han kommer hem.. Det blir eventuellt att vi åker ner till hans mamma redan idag, ska tillbringa helgen där. Och sedan får jag åka hem ensam *snyft! Men jag hoppas på att veckorna går snabbt och förhoppningsvis så kommer han körandes hem. Jag håller tummarna !

Och jag har ju glömt, eller inte direkt haft möjlighet, men jag måste ju bara berätta att min vän har nu fått ännu en familjemedlem. Han kom till världen den 15/9 - 06.55. 4000gram och 54cm lång. SUPER SÖT och hans namn är Emilio. ÖVER GULLIGT, eller vadå? Grattis till er allihop, jag önskar er all lycka i världen!

Inga kommentarer: