måndag 20 september 2010

sånglärka

mitt största intresse är musiken
det är något "heligt" för mig, det är väldigt speciellt och det får en verkligen att bli glad. Att bara sjunga en sång kan ändra mitt humör från botten till toppen, på bara någon minut. Jag mår bra av att sjunga och hålla på med musiken över huvud taget, det känns skönt när man sjungit en truddelutt, haha. Själen rensas på något sätt, man får sjunga ut lite.. Och nej, man behöver inte vara självmordsbenägen för att kunna "rensa sin själ", haha. En stressig dag kan göra mycket.

Jag skulle nog inte klara mig speciellt länge utan musik. Det är något väldigt viktigt för mig och det är något som jag tror att jag alltid kommer pyssla med, och förhoppningsvis föra vidare till mina kommande småttingar.. Dock tror jag inte att jag kommer försörja mig på det, ska ju inte säga för mycket - men en hobby kommer det nog alltid att vara.

jag har tänkt en del
Jag pratade med min pojkvän i helgen om vad jag tycker är roligt och vad jag hade kunnat tänka mig att jobba med. För tillfället är jag ganska så trött på att vara servitris, det är väldigt roligt och jag är intresserad. Men det är lite "samma grej" hela tiden.. Kanske är det så med alla jobb? Men vi började att prata om att jag är väldigt intresserad av barn, bebisar och uppfostran. Och då kom det på tal om att jag faktiskt hade kunnat passa som dagisfröken, jag fick även höra att jag var bra med barn, så det låter faktiskt som en intressant grej att testa..? Jag har även funderat på musiklärare, då får jag allt i ett liksom, haha. Men för det krävs ju en utbildning, och skoltrött är jag redan så det får i så fall vänta några år. Jag tror jag lägger förslagen på hyllan några dagar och plockar fram de en annan dag, när jag gått ut.

min pojkvän är inte hemma
Det känns kanske lite konstigt att jag säger att han inte är "hemma", när vi faktiskt inte delar bostad egentligen. Men han har bott hos mig i ca tre månader, så det känns lite som att det är hans hem också. Vänstra delen av sängen är hans, jag sover ju på andra sidan. Det kändes lite tomt att komma hem när näst intill alla hans kläder var borta, och när han packade resväskan i torsdags klämde det lite i mitt hjärta. Haha, jag kanske är lite knasig - men jag vet att han tycker om mig ändå ^^. Han är underbar, den finaste människan jag vet. Jag älskar honom!

Inga kommentarer: