fredag 15 oktober 2010

oktober - inte snö redan, väl?

Igår på simhallen kunde jag inte undgå att höra att snön är på väg. En klump i halsen uppstod och jag hoppades att det verkligen inte skulle stämma. De hade tydligen lovat 5- grader och snö till helgen. Förra året hade vi faktiskt snö på Halloween, en hel del om jag minns rätt. Och i år blir det nog likadant är jag rädd för, dock ska det bli den kallaste vintern på 10år. Så glöm inte mössan, mina vänner.

Jag har faktiskt inte tittat ut genom fönstret men till min tröst är det ingen av mina klasskamrater som fått panik-status på facebook om något snö-drama. Däremot läste jag nyss ett inlägg från en tjej som visade upp en bild hon nyss tagit genom sitt fönster - där är det snö, kan jag säga.. Även bland kommentarerna är det folk från Umeå och uppåt i landet som också fått en del snö under natten och gårdagen. Men vi i Skåne har ännu inte "råkat ut för det" och jag hoppas faktiskt att vi får vänta lite. Oktober är alldeles för tidigt för snö!

Dessutom har IKEA börjat pynta affären med julpynt och börjat sätta upp till sin jul-försäljning. Skrämmande när sommaren nyss tog slut! Det är fortfarande jättefint väder, det är dessutom bara oktober. Åtminstone kan det väl vänta tills november..?

Inga kommentarer: