söndag 10 oktober 2010

plugg, plugg och massor med mys
Jag har lekt med min underbara pojkvän i helgen, han kom hem och vi hade super mysigt. I Lördags hade vi huset för oss själva då mamma och pappa stack iväg på konsert. Så vi lagade en jättegod middag (mest han som lagade, jag stod för dukningen och hackandet). Det blev super gott!

Vi hade en riktigt underbar kväll, några snedsteg från min sida men det löste sig. Jag har saknat honom massor i veckan så det var verkligen underbart att han kom hem och att jag fick känna hans närhet. Det dumma är dock att helgerna lyckas gå så himla snabbt, det känns som att man vill att nätterna ska vara mycket längre, för att hinna mysa mycket mer på morgonen. Då precis när man vaknat, då är mys det bästa som finns. Många kramar, pussar och ligga på hans bröst och bara känna hans närhet. Det är det man saknar på vardags-morgnarna!

I Lördags ville vi hitta på någonting och han ville vi skulle vara aktiva, så vi hoppade på cyklarna och cyklade in till Sösdala i hopp om att hinna med bussen in mot stan. Vi kom i tid, vi gjorde det på tjugo minuter, exakt. Men vi fick ej ta med cyklarna på bussen, så vår plan att cykla till Hovdala och njuta av naturen blåste bort. Men vi fortsatte cyklandet och begav oss på en tur inne i Sösdala, cyklade en runda inne i byn och ner mot Vannaröds området. Hittade en slinga i skogen som vi följde, och besökte en äng med kossor (ja, han övertalade in mig i hagen) Haha. Men det var skoj även om det var lite läskigt! Sedan gick vi in på en äng som var ett reservat och tittade lite innan vi begav oss på cyklarna igen. Vi följde hela slingan runt, stack inom affären på vägen hem och köpte lite smått & gott till kvällen och begav oss hemåt.. Vi fick dock stanna en bit på vägen vid kaffestugan, då jag hade så himla ont i rumpan. Och det är värre idag, haha. Men det var mysigt och roligt!

Idag firade vi min yngsta systerdotter, delade ut paketer, åt jordgubbspaj och drack te innan älskling skulle bli upplockad och bege sig hemåt. Man får lite panik när man inser att det snart är dags för honom att åka hem, då man helst hade velat pussas en halvtimme innan. Jag hoppas att veckan går snabbt så att jag snart kan få vara i hans famn igen

Jag har ju ett svenska framförande i morgon bitti om min "språkhistoria", men jag har inte pluggat som jag planerat. Så jag har nyss skrivit färdigt arbetet och hoppas på att en timme har räckt för att kunna snappa upp ett bra betyg i morgon. Nu tänkte jag fortsätta läsa på Strauss (eftersom jag läste ut den andra boken igår-morse) Jag hoppas att jag inte glömt allt för mycket! Sen blir det sängdags för min del.

Inga kommentarer: