torsdag 7 oktober 2010



Kval-final i idol, från förra veckan. Och ändrad design.
Jag tittar nu på förra veckans final från kvalet, jag var inte hemma så hade ingen tillgång till tv. Men nu så, dagen innan själva fredags-kvalen börjar, så tittar jag på det! Började i förgår, men hann endast se när Geir och Elin sjöng. Dessutom har jag gjort en liten ändring på designen, jag tänkte hitta ett sätt för att få mitt teckensnitt att fungera och jag hittade det! Genom att gå igenom de olika designerna så märkte jag att om jag bytade så gick snittet tillbaka till det vanliga, så jag tog det som passade bäst.. Har det nog såhär ett tag och gör det mer "personligt" en dag då jag har tid :)


Jag är ju dock ingen fan av Elin Blom - ut med henne, kan ju jag tycka. Men Juryn verkar tycka om henne, på något konstigt sätt? Jag tycker själv, att hon både ser, verkar och hörs som en jobbig människa. Och jag skulle inte köpa henne skiva, då hon inte är någonting speciellt. Visst hon är ung och kan röra sig på scenen, men vem kan inte svänga med armarna samtidigt som man sjunger..? Nja, she's no big deal for me.

Någon annan som jag heller inte tycker om är Chris, country-guy. Han sjunger med näsan, hans uttal är inte det bästa och han har inte rätt "stil" till sångerna, även om han gillar den genren. Nixpix, hitta någonting nytt. Och om inte, utveckla dig, snabbt och lätt - annars åker du.

Jag gillar många av de som är vidare, en hel del som har potential. Och jag tror att det kommer bli hård konkurrens när de har kommit ner till ett lägre nummer. Men just nu så tycker jag det är ganska lätt att slunga ut de som är bra, och de som inte är sådär jättebra!

Nu tänkte jag titta på resultatet. Om mina favoriter kom med till fredags-finalerna, eller inte? Efter det blir det kanske, kanske ett inlägg till om jag orkar. Annars blir det att jag slänger mig på sängen, puffar till kuddarna och läser en bit på min älskade bok.


Inga kommentarer: