tisdag 9 november 2010

Egen domän

Har länge funderat över hur det skulle vara att vara mer aktiv på sin blogg och jag har försökt att göra ett försök för att se hur det känns, om det blir fler besökare eller om det bara är jag som inbillar mig om det eftersom det inte trillar in speciellt många kommentarer? Men det har ökat, statistiken har ökat, igår hade jag 10 sidvisningar, vilket jag inte haft förut? Jag vet att det är extremt lite, men det är en väldigt höjning och det ska bara fortsätta. Och jag har även sett på statistiken att det är folk från Iran, USA och andra länder, där folk läser min blogg eller gjort någon gång. Det är väldigt häftigt, faktiskt..

Nu har jag därför bestämt mig att slutföra min idé och köpa en egen domän, trixa till det och se ifall det fungerar att driva en egen blogg, på riktigt. Jag ser fram emot det och det ska faktiskt bli väldigt roligt. Dock innebär det mer tid vid datorn, men det behöver inte vara några långa besök. Det är det som är så skönt! Det är nämligen inte längden på texten som räknas, hur många ord man skriver, det är innehållet man är intresserad av.. Även bilder, massvis med bilder och gärna återuppta några från gamla inlägg är se, för att kunna jämföra med det nya. Det är i alla fall vad jag tycker är intressant, när jag väljer att läsa en blogg..

Jag har suttit och trakasserat en vän till mig och försökt få förslag på namn som jag kan använda, men det har inte gått så bra å de flesta varit upptagna eller låtit konstigt när man sagt de ett par gånger. Jag vill använda .se, eftersom jag tycker det ser finare ut. Haha, knäppt kanske? Men jag har bestämt mig för det. Jag vill också ha något betydelsefullt namn, inte bara något flux. Gärna något med mitt namn, men det var svårt att trixa med mitt förnamn då det tydligen fanns så många andra bloggar med det namnet (rent, alltså). Och att trixa med ett fint namn, är inte så roligt och slutar oftast väldigt dåligt! Men nu har jag kommit på det och det kommer inte vara helt olikt från mitt nuvarande, vilket kommer göra det lättare att komma ihåg..

Inga kommentarer: