onsdag 24 november 2010

Hej mitt vinterland!

Jag ska nog inte uttrycka mig allt för mycket om all snö som täcker marken, bilen, huset och hela vårt land. Ungefär tjugo centimeter snö och det är den tjugofjärde november. Jag trodde inte riiktigt att vår vinter skulle komma så snabbt, så mycket på en gång. Men jag hade fel! Som jag började att säga, ska jag nog inte säga att jag tycker om snön, eftersom jag tror att jag kommer ångra mig ganska starkt efter att ha gett mig ut i vädret, ännu mer när jag kommit hem från mässan.. Jag hoppas verkligen att vår monter inte är placerad vid ingången!

Men det är klart att vintern är mysig. Den är kall, mysig och man får ha en himla massa fina, mysiga och varma kläder på sig. Dricka te ur en super stor kopp framför vår öppna brasa, pussas och kramas hela tiden. Sprida glädje genom kroppsvärme, då det behövs en del för att kunna vara ute i kylan, haha. Jag tycker faktiskt det är ett väldigt mysigt halvår, även om det är kallt, ruggigt och jobbigt vissa tillfällen! Men om man tänker efter så har sommaren inte bara positiva effekter heller.. Allt är mysigt på sitt eget lilla sätt!

Inga kommentarer: