onsdag 24 november 2010

Hiss eller Diss

Att jag och mina töser ska åka limousine till balen och att vi redan bokat och planerat. Endast tjejer, det kommer lätt bli den bästa kvällen! Förutom studentkvällen såklart..
En "färgstark" blogg, då menar jag inte en massa regnbågar överallt. Utan en blogg med ett färgstarkt innehåll, mer självsäkert på något sätt. Och en blogg som det läggs ned tid på. En sådan blogg är rolig att läsa!
Desperete Houswifes. You've got me hooked! Jag bara älskar den serien, jag hoppas att den aldrig tar slut. Men jag är redan inne på sjätte säsongen. Den känns så äkta på något sätt, till skillnad från många andra. Även om det är väldigt mycket drama, känns det på något sätt lite mer på riktigt..






Människor som behöver bli tillsagda för att förstå att de beter sig illa, eller faktiskt sårar någon. Också sådana människor som inte förstår vad eller varför, även om man säger det till dem. Även personer som vägrar inse sanningen och hellre vill bli fast av lögnen.
Att äta ute, eller fika, är underskattat. Jag har börjat se glädj
en i att fika med vänner, att bara springa in på ett café, ta en kopp kaffe och bara prata ut. Jag hade kunnat sitta så i flera timmar om tiden tillåtit det. Det är så himla mysigt!
Att Lill-lördag och tjej-kompisar är underskattat och det är lite synd. Jag och mina töser har ju haft tjej-kväll de senaste onsdagarna sen någon månad tillbaka, dock med några uppehåll. Jag har aldrig förut umgåtts med tjejer direkt förrän nu och det är verkligen roligt att ha fått träffa några vettiga töser som faktiskt har någonting innanför pannbenet och inte bara leker bort åren. Jag tycker fler tjejer borde stå upp för sig och visa alla att det faktiskt finns några av oss som inte stannar i utvecklingen efter 14års åldern - vilket jag länge trott.

Inga kommentarer: