lördag 6 november 2010

saturday night

Egentligen borde det vara nu jag springer runder och letar efter kläder, med sminket halvfärdigt och endast en sak hade varit bestämt inför kvällen, utgång. Men så är fallet inte idag, det hade dock varit så om vi fortfarande bodde tillsammans. Men de tiderna är long gone, det känns ibland som det.

Ikväll blir det isället en aning pluggande, har nämligen prov på måndag. Man kan ju dock undra vilken lärare är så sneaky att lägga ett stort prov dagen efter lovet? Hemskt. Det kanske är straff på sådant.. Något att fundera över! Annars blir det bara tv-tittande, softande och jag tror det kommer gå åt en hel del citronvatten och valnötter, jag har funnit det väldigt, väldigt gott med citronvatten. Ännu en sak min pojkvän lärt mig!

Förresten, min bror är på besök. Det är alltid trevligt! Just nu är han så pass gullig och hjälper mig med min stationära dator, jag har nämligen fått några virus på den som gjort att den helt och hållet inte gått att starta. Men han är proffs och kommer säkerligen få den att vara som ny när han är färdig :)

4 kommentarer:

HDR-fotografen sa...

Har du Vista eller W7 kan du ju enkelt fixa så du slipper virus igen.

emilia sa...

Jag har Vista. Men han har fixat den till mig nu :)

HDR-fotografen sa...

För att slippa problem i framtiden:
Tryck på start, skriv in UAC i sökpanelen och klicka på Ändra inställningar för User Account Control. Höj reglaget där till max och tryck OK. Datorn behöver startas om för att det ska börja gälla.

Innan ett virus, en trojan, ett program osv. kan göra ändringar i din dator kommer du få upp en ruta där det står ja eller nej. Trycker du alltid nej kommer du slippa majoriteten utav farlig kod. Däremot ska du ju trycka ja när det är ett känt program du vill använda dig utav.

emilia sa...

Tack så mycket för informationen :) Den kanske kommer i hand nästa gång!