lördag 4 december 2010

Dumma, dumma kyla.

Jag tycker vanligtvis att December månad är en av de mysigaste på året, men i början kan det bli väldigt trist då man alltid lyckas dra på sig någon form av förkylning eller liknande.. Min började med konstant huvudvärk i någon vecka som övergick till feber, därefter till förkylning och nu, vips, så har jag fått bihålsinflammation. Vilket jag aldrig haft förut, lyckat eller vad?

Det känns allvarligt som att mitt huvud ska sprängas och mina ögon vill bara stängas. Att snyta sig, ska vi inte prata om, om man inte haft huvudvärk förut får man det definitift vid ett sådant försök.. Och det hjälper inte att vara försiktig, så det är bara till att knipa igen och ta det. Om det håller i sig efter helgen, blir det doktorbesök så jag kan få pencilin. Ett måste, julborden börjar nästa vecka och springer jag runt och smittar folk då, kan jag knappast jobba..

Inga kommentarer: