fredag 24 december 2010

God Jul, på er alla.

Nu är det den tjugofjärde december och jag kan knappt förstå det. Vi gick upp vid elva tiden, öppnade våra mogonpresenter och åt därefter en gemensam och mysig julfrukost. Granen är klädd och julpyntet är underbart. Det brinner i vår kakelugn och julstämningen sprider sig runt huset..

Vi skulle egentligen varit hos min farfar just nu, fikat och myst fram till Kalle Anka. Då vi alltid drar oss hemåt, Kalle är alltid bäst när man ser den från sin egen soffa. Men det blev inget med det i år, farfar ringde och bokade om till morgondagen, så nu har jag och min syster placerat oss i vardagsrummet. Jag på puffarna framför den öppna spisen och min syster i soffan med en bra bok i händerna..

Nu ska vi mysa hela förmiddagen fram till två? Sen är det nog dags att hoppa i duschen och göra sig i ordning. Sen är det Kalle Anka, matlagning och därefter tror jag att det trillar in gäster genom dörren. Det kommer bli en väldigt bra jul, i år!

Inga kommentarer: