torsdag 23 december 2010

Idag är det ju lilljulafton, det hoppas jag att ingen glömt?

Åkte hem från älsklingen vid tolv-tiden, ville tillbringa dessa dagar med familjen. Vi brukar ha denna dag/kväll till att pynta, dekorera, pyssla och klä granen och därefter äta en jättesen middag och ha mysigt hela kvällen. Och såklart, handla alla "nödsaker" som blivit bortglömda..

Och detta året känns det som att Allt blivit bortglömt i handlandet? Min mamma, pappa och min syster åkte iväg vid två tiden för att handla in, som sagt "nödsakerna". Nu är klockan halv fem, pratade med min syster för en halvtimme sedan och frågade hur långt de kommit, men de hade nyss klivit in i affären?

Jag förstår inte riktigt hur det där går till. Jag tror att jag är lite "som en kille" när det gäller affärer, om det inte handlar om skor och kläder såklart. Jag går gärna bara in - tar det jag ska ha - och ut snabbt som fasen igen. Men jag antar att åka iväg två timmar och därefter "nyss klivit in i affären" är en mamma grej..?


Jag har i alla fall slagit in mina julklappar, druckit cognac-glögg med hackade mandlar och russin, samtidigt som jag lyssnat på mysig julmusik. Så jag kan kalla mig oskyldig, när de senare ikväll skyller på att "pysslet har tagit väldigt lång tid".

Inga kommentarer: