torsdag 23 december 2010

Världens bästa födelsedag

Lätt den bästa, ever. Dagen började med avslutning på skolan, ungefär en timme? En aning lugnt.. "Skolprästens" tal var en aning drygt mellan varven, men annars var det helt okej. Fick lyssna till några sånglärkor, jag funderar på om jag ska sjunga en trudelutt på studenten.. Hm, värt att fundera på!

Vi hade lite grann kalas här hemma, jag bjöd ned farfar på fika. Bakade morotstårta med philadelphiaost-täcke, vi drack glögg och åt pepparkakor, och lite öl såklart. Höhö! Det var jättemysigt. Fick även en smak av dooleys (+ mjölk & is), det var super gott!

Elin kom hit lite senare in på kvällen, vi gjorde oss i ordning och satte igång förfesten. Vid tio tiden tog vi bussen härifrån och tog tåget in till stan, som tur var så var det inga problem med varken buss eller tåg, så vi kom in som planerat = ovanligt, med tanke på Skånetrafiken!

Vi hade en super bra kväll inne på Harrys, köpte några drinkar i baren - behövde dock inte visa leg, vilket vart irriterande eftersom jag faktiskt fyllde myndig -.- Grr! Aja, det får bli en annan gång. Kvällen var som sagt super bra, vi fick några foton med oss hem. Dock inte på min mobil tydligen? Tror att vi använde Elins.. Får kolla och be henne sända dom till mig så jag kan slänga upp de här!

Lång historia kort: När vi skulle åka hem fick vi reda på att "vår bil" inte kunde komma, den hade dött utanför Tyringe så vår chaffis fick gå därifrån och hem. Observera att det var -23 grader ute! Så vi gick upp till min mormor. Observera att klockan var 4 på natten! Vi ringde varenda jävla taxi vi kunde hitta nummer till, men alla hade stängt, vi ringde alla "fylle-taxi" vi visste, men ingen kunde köra. Så jag ringde till lilla pappa som fick köra in och hämta oss. Men tro inte att det var utan problem?

Hans jobbe-bil ville inte starta = den står först på uppfarten, så han kunde inte få ut vår BMW. Han fick springa in igen, byta nycklar och springa upp till "min" volvo = får inte in nycklen i låset, får elda och försöka värma upp det, får i nyckeln men den ger sig inte så det går inte att vrida om nyckeln. Han springer in igen, ringer mig och frågar om Elin lagt av sina bilnycklar hos mig, vilket hon som tur var hade gjort = han byter nycklar, får som tur var igång hennes bil, får upp värmen och kör och hämtar oss. Som vid det tillfället ligger och sover i mormors trapphus!

Den historian gick inte att korta ned, tyvärr. Men som tur var hade vi en super bra kväll, så det var lite "to good to be true", så lite fel måste det bli. Tur att man har en fantastisk pappa!

Inga kommentarer: