onsdag 8 december 2010

Jag är starkt sugen på att skaffa egen lägenhet.

Jag vet att jag hade klarat det galant, jag vet också vart jag hade trivts och vart jag inte hade velat placera mig. Att städa och göra i ordning, tvätta och diska är inga problem för min del. Dock har jag alltid sagt att jag inte tänker bo i en lägenhet utan diskmaskin.. Men om det inte finns möjlighet till ett sådant alternativ, får man bara diska varje dag = inte så mycket och det går faktiskt snabbare än vad man tror.

Att laga min egen mat, gå och handla, tycker jag bara är roligt. Det är kul att gå in i en affär och själv kunna bestämma vad som ska handlas och vad som inte ska handlas, att själv kunna avgöra vad som bör finnas i ditt kylskåp och vad som inte hör hemma där. Och det samma gäller frysen! Jag är dessutom intresserad av mat och dryck, ibland är det klart att man inte har någon ork att göra vid en middag, men det är inget som skulle vara en "jobbig fas" i min lägenhet, inte..

Jag blev väldigt sugen på blåbärspaj. Mums! Jag funderar nästan på om man ska sticka till Konsum och köpa något gott. Får besök senare ikväll, hon kanske blir glad om hon får en liten mumsbit när hon kommer. Det är något att fundera på..

Inga kommentarer: