tisdag 11 januari 2011

back on track !

Första dagen, första lektionen, fick vi vårt efterlängtade svar på vårt lärarbyte. Visst var vår gamla lärare bra på att lära ut, i mellan åt, han visste exakt vad han pratade om och han var väldigt allmänbildad och bra på det han gjorde. Men samtidigt var han nog den mest arroganta, irriterande och knäppaste läraren jag mött på ett väldigt bra tag. Ibland är det skönt när sådana lärare avgår!

Dessutom var jag så himla trött på hans betygskriterier, eller rättare sagt - de som han följde. Vilket ingen annan lärare inom det ämnet verkade följa till punkt och prickar. Ett prov som inte en enda elev i klassen klarar av, måste det vara något fel på, bör man ju tycka i alla fall...?

Men jag är samtidigt glad att vara tillbaka, känns som att man kan komma tillbaka i sin normala rytm igen. Fast att det är himla svårt i början. Jag försov mig idag - tur att jag har en himla snäll pappa som såg till att jag ändå kom i tid till första lektionen. Och det var samtidigt tur att jag inte började förrän klockan tio.. Men för övrigt så tror jag att jag måste plugga in mitt schema lite grann, såg att det är lite små ändringar lite här och där. Dessutom har jag idag, lagt till en ny kurs, eller rättare sagt bytat ut.. Jag bytade Engelska C mot Historia A, 100p kurs. Men jag kommer, istället för att läsa en 100p kurs på ett helår, kommer jag att läsa Historia A som en IL-kurs, vilket menas med att jag kommer att läsa den på endast en termin också efter skoltid, mellan 15.45-17.45. Det kommer bli en lång dag mitt i veckan, men jag hoppas bara att den inte hamnar på tisdagar!


Inga kommentarer: