måndag 31 januari 2011

hiss/diss

Jag är väldigt glad för vår "grupp-resa" vi ska göra i Mars, vi som valt inriktning servering. Det ska bli spännande, då jag bara knallat runder på Stockholms gator en gång förut - de gånger då jag var liten, räknas inte.. Ett besök på Vin & Sprit Mässan - därefter förhoppningsvis ett på Café Opera. Det kommer bli en riktigt bra helg! Jag har dessutom en liten plan för mig och min lilla Pinuppa.


Jag dissar inte så jätte mycket, jag är egentligen inte en "dissande-person". Dock, nu ljög jag ganska stort - jag dissar saker och ting hela tiden, varje dag, det känns nästan som ett måste. Vad ska man annars göra? Om man inte har någonting att klaga på, vad ska man då hissa...?

Vad jag egentligen ville komma till var att jag dissar starkt skolarbete. Eller, kanske inte direkt arbetet, utan mer lektionerna då man inte gör någonting vettigt, man hade kunnat göra så mycket annat under de timmarna. Dåligt planerat - dåligt informerat - en sådan dag kan bara inte sluta bra...

Inga kommentarer: