måndag 31 januari 2011

historia var mycket svårare än jag tänkt mig

Jag och en vän till mig har precis lagt till en kurs på vårt schema, som jag tidigare berättat, men jag hade aldrig förväntat mig denna svårighetsgrad när jag ansökte...? Idag kände jag verkligen att jag hade rätt magkänsla om att jag inte riktigt hängde med i svängarna på lektionerna, för när vi idag satte oss på ett café för att plugga, kände jag hur min hjärna inte alls fick in någon information och inte heller kunde jag få ut någon ur texten.. Det var väldigt konstigt, jag brukar inte ha svårt att hitta information eller förstå saker, men Historia är verkligen inte min grej. Jag har kommit underfund med att vi måste ta till hjälp - i morgon efter lektionen blir det nog ett litet samtal med läraren, för vi hänger fasen inte med.

bild från sommaren 2010.

2 kommentarer:

Kelli sa...

du kan få låna min studieguide om du vill! det är ett häfte som sammanfattar alla kapitel :) om ni använder boken Epos då?

emilia sa...

det låter som en bra idé. Dock tror jag inte att vår bok heter Epos. Men jag kan kolla upp det :)