lördag 15 januari 2011

I torsdags fick jag reda på att projektarbetet ska vara helt klart och lämnas in på måndag morgon, senast. Jag fick smått panik och började tänka på hur mycket jag behövde plugga nu i helgen och inte nog med det fick vi även reda på att vi ska lämna in ett religions arbete på onsdag. Och dagen där i mellan ska vi läsa en bok och därefter göra en uppgift om inledningen.

Jag som trodde att första skolveckan skulle bli lugn? Jag hade visst fel...

Åkte hem ifrån pojken vid tre tiden i eftermiddags, satte mig direkt framför datorn och satte igång med mitt projektarbete. Jag började med att skriva en projektanalys, jag skrev klart den på fyra sidor och det tog fyra timmar - därefter tog jag en paus, käkade middag och placerade mig strax därefter framför skärmen igen för att fortsätta.. Vid nio tiden hade jag skrivit åtta sidor på min loggboks redovisning och efter det kände jag bara inte för att fortsätta. Jag packade ihop alla mina skolböcker, pennor och papper som jag lagt på sängen brevid mig, sparade och stängde av datorn.

Nu sitter jag här igen, har tittat över mina hemsidor lite och bloggat något litet. Nu tänkte jag unna mig själv med en riktigt bra film, jag är ganska slut i huvudet och jag tycker faktiskt att jag förtjänar en lugn lördagskväll efter allt mitt hårda arbete. Godnatt!

Inga kommentarer: