måndag 24 januari 2011

morsning korsning

Idag är det måndag, en ny dag, en ny vecka och nu blir det återigen nya tag för att klara sig genom ännu fler skol- och praktikdagar. På söndagar längtar jag väldigt, väldigt mycket tills det blir fredag igen så att jag kan få sova hur länge jag vill och bara göra ingenting.. eller göra väldigt mycket, men bara sådant som jag faktiskt vill göra, inte bara sådant som jag måste göra.

Men jag har faktiskt planerat in ovilja varje dag denna vecka för att kunna få i ordning mitt rum. Det ska ju sorteras och städas, överallt. Möbler ska plockas ned och nya möbler ska plockas upp. Men jag tror att resultatet kommer bli så mycket bättre än det nuvarande, så det ska bli skönt när det är färdigt.. Egentligen tror jag inte att det kommer ta så lång tid, men med tanke på att jag ska sortera allting, får man nog lägga till ett dagarbete till.

Klockan är bara tjugo i sju på morgonen. Vilken ångest man får när man måste acceptera det? Jag är super trött och hade gärna sovit till tio. Igår var en riktigt slö-dag och jag gjorde absolut ingenting på hela dagen.. Och kvällen var himla mysig, dock fick jag tillbringa den med mig själv och elefantis, det hade såklart varit mycket bättre och mysigare om älskling stannat kvar..

Min buss går om tjugo minuter och jag tycker verkligen inte om att de ändrat busstiderna, anledningen till det var väl för att de skulle komma i tid? I så fall kan jag tala om att det löftet kan och har dom verkligen inte hållit. Men jag måste ändå gå ut i tid för att inte missa den -.- Det är ju alltid så; är man själv sen, är bussen i tid. Så nu blir det på-klädnings-tajm, sen blir det skola. Vi hörs ikväll!

Inga kommentarer: