torsdag 6 januari 2011

So much for movienight

Att försöka kolla på en humor-film tillsammans med sin familj, som i början var en gemensam idé för att fira en av många få myskvällar vi får tillsammans. Men när stämningen plötsligt avbryts och omvandlas till en kräsen, arg och bitter stämning och bara en vet anledningen, kan myskvällen ganska snabbt upphöra.

Jag och min syster har nu bänkat oss, en i soffan, en i sängen, i varsitt rum medan resten av familjen sitter kvar framför tv'n där nere och äter upp all glädje som vi egentligen skulle ha delat. Som inte är de andras fel, utan endast denna enstaka för-tillfället-suris-person!

Blö på det! Jag hade hoppats på en riktigt bra kväll, kanske en lång och definitivt rolig och mysig. Men jag har nu placerat mig med "fötterna på bordet" i min stora säng, datorn i knäet och en, förhoppningsvis bra, film som väntar..

1 kommentar:

Maja sa...

Så sjukt trist det där. Särskilt när det verkligen inte går att fixa. Jag var arg över det i flera dagar. Aja, mystiska människa, vad ska man göra.=P