torsdag 17 februari 2011

torsdag, en naturlig städdag.

Sedan jag var ett litet barn lärde min mamma mig att torsdagar var perfekta städdagar, men då förstod jag inte riktigt hur någon dag, kunde vara en bra städdag.. Men nu förstår jag faktiskt hur hon tänkt.. Om man använder mån-ons, till att koncentrera sig på viktiga saker, som jobb eller skolarbete, sedan tar man torsdagen till att göra allt det som man inte hunnit göra, som att städa och göra fint inför helgen, vilket sedan gör att man har ett fint hem på fredagen och man kan bara koppla av, eller göra precis vad man vill då man har hemmet i toppform och bördan på axlarna är så gott som väck..

Och nu har jag gjort som min mamma lärt mig! Jag har använt hela eftermiddagen till att göra i ordning på mitt rum, för att min pojke ska kunna sätta igång och måla om. Det kommer nog bli himla snyggt och hemtrevligt när det är färdigt, färgerna är perfekta och det har alltid varit ett par favvisar för mig!

Nu blir det kaffe, tillsammans med min "arbetskamrat", som var så himla snäll att dyka upp och hjälpa mig att bära, då det mesta är tungt för lilla mig..

Inga kommentarer: