onsdag 30 mars 2011

tripp till stockholm.

Jag tänkte berätta om vår lilla weekend-resa till Stockholm som vi gjorde förra helgen. Jag har för tillfället inte alls mycket tid att tillbringa framför datorn och jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, men sånt är livet. Det kommer nog rätta upp sig igen när sovrummet är klart (som förresten kommer bli klart ikväll, wuhu) och när de sista restuppgifterna från skolan är gjorda. Har tre kvar + två prov. Det är illa, men det är smällen man får ta när man inte tagit saker och ting på allvar förrän nu.. Men å andra sidan så är det inte förrän nu som man inser att ens "vuxendrömmar" faktiskt inte är alls långt borta.

Vår stockholmsresa började med en 3½ timmars lång tågresa. Därefter blev det incheckning på vårt lilla bed & breakfast rum, som ärligt talat var sjukt litet. Alla passade på att fräscha till sig och byta kläder innan det var dags att sätta på skorna och springa iväg. Vi var på studiebesök hela dagen och nästan ingen sov på tåget upp, så det blev en väldigt lång dag.. Vi besökte: Nordiska Museet, Operakällan och IceBar. Därefter gick vi och käkade på Friday's  Stureplan. (dock har jag bara mobil foton från museet, då jag inte hade kameran till hands. Och det blev inga bilder från Operakällan, då det var gäster på plats så det kändes lite oförskämt.) Efter käket satt vi kvar en stund och drack lite drinkar, öl och vin, sen stack vi tillbaka till vårt rum och bytade om ännu en gång, som en förberedelse inför utekvällen som väntade. Jag och min kära vän Elin ville hemskt gärna till Stureplan, men kom aldrig så långt, det blev en runda med tunnelbanan fram och tillbaka och sen mötte vi upp två klasskamrater och gick in tillsammans med dom på en Rock Bar. Dock ångrar vi det valet lite, då det var väldigt dålig musik och vi passade inte alls in i våra kavajer och klackar..

Däremot vår lilla vän Emil, från vår serveringsklass, träffade på Kicken (från The Poodels)  och de gick varandra hack i häl under hela kvällen. Synd för vår del som redan hade begett oss hemåt.. Vi träffade för övrigt på Kicken tidigare på dagen också, utanför Operakällan. Och hans bil var ju lite att dregla åt! Men vad jag skulle komma till var att... under tiden han var inne på den här baren och festade, stod hans chaufför, i en vit limousine, utanför porten och väntade tills han ville åka hem.

Ni får titta på vår lilla resa i bildform;


















Fredag, vid lunch tid passade vi på att sticka ned till plattan och shoppa lite.

Inga kommentarer: