onsdag 2 mars 2011

Jobb

Jag känner verkligen ett litet stress-tecken på mig själv, kanske är det så att jag sätter för stor press på mig själv. (Men isf har jag nog fått det från papi, hehe.) Jag känner att jag verkligen måste börja tjäna lite pengar nu, ett jobb hade inte suttit helt fel. Och jag vet ju vad jag vill pyssla med och jag vet vart jag ska börja någonstans. Det enda lilla problemet är att jag måste vänta tills jag tagit studenten -.-

Att börja jobba, söka över huvud taget, starta eget eller att plugga vidare, är ingenting man kan kombinera med att läsa. Inte när man bara har tre månader kvar av sin skolgång = nationella och prov, är det enda tiden består av.. Därför känner jag mig så himla stressad till att börja planera, fixa och dona så att allting ska vara klart den dagen jag går ut, så att jag bara kan hoppa upp på nästa häst och gå vidare..

Jag tror att min mardröm hade varit om jag hade fastnat hemma nu när jag gått ur skolan. Det hade inte alls varit okej i min bok (poängtera: enligt mig) Därför hade jag faktiskt tänkt göra ett besök nere på arbetsförmedlingen i morgon eller på fredag, gå ned och se vad de kan erbjuda. Jag har nämligen hört att man kan få ett "stöd-bidrag" under tiden som man söker, vilket absolut hade suttit bra i fickan.. Och jag har också hört att de erbjuder kurser att gå på, som tex: "starta-eget-kurs", vilket jag vill läsa..? Så det hade varit helt perfekt. Japp, ett besök ditåt blir det absolut!

Inga kommentarer: