onsdag 16 mars 2011

lång dag

Jag gick som sagt upp klockan fem i morse och visst har jag hållit på att slockna några gånger under dagen men jag har inte gett mig ännu. Första gången jag sitter i sängen, känns lite sådär och jag hade egentligen bara velat lägga mig ned för att sova ut.. Ska ju trots allt upp tidigt i morgon bitti - jobb väntar! Men det känner jag inte alls för. Jag hade gärna velat skriva mitt religions arbete (med det tar faktiskt för lång tid, så det får vänta tills en annan dag..) Och jag vill gärna läsa färdigt min bok, vilket jag vet att jag hade klarat att göra på två timmar, men det känns också lite väl "generöst"...

Har precis tackat för denna onsdag och tänkte bädda ned mig och läsa några sidor ur boken, den skulle redan varit utläst men lite slarvig som jag varit så ligger jag lite efter på den fronten. Även då jag vet att jag lätt kan läsa ut boken på två timmar, känner jag att det alltid kommer ta för lång tid av min tråkiga fritid (som jag för övrigt inte tillbringar till något viktigare = endast dum bortförklaring..)

Körde följe med Elin halvvägs hem till henne och hämtade även upp min pojkvän och hans vän på vägen, dock ville de en sväng inom en gemensam vän till oss, men det var jag inte alls pigg på. Dock lovades det bara vara en liten stund, men jag vet hur "en liten stund" oftast förvandlas till ett par timmar, på bara några minuter.. Så jag tackade nej och fortsatte min väg hemåt. Kanske, om jag orkar, blir det en sväng med bilen senare, annars blir det endast sömn för min del!

Inga kommentarer: