onsdag 16 mars 2011

vilket vackert väder

Onsdag idag. Varit uppe sedan fem i morse, det kändes på första lektionen kan jag tala om. Det var lite svårt att försöka sitta upp, titta på film och samtidigt försöka hålla ögonen öppna (vilket jag är fruktansvärt dålig på, när jag är trött). Så det blev en liten utmaning sådär på morgonkvisten...

Hade 1½ lektion innan vi fick reda på att en av de lektionerna kommer att vara "inställd" fyra veckor framåt och istället ska vi få göra ett individuellt arbete om ett speciellt område i en Arbetsmiljö. Kan nog bli spännande.. Men frågan är hur många av oss som orkar vara lediga en timme mitt i skolgången. Kanske är det bara jag som tänker såhär, men att ha håla mitt i dagen är något av det tråkigaste, onödigaste och jobbigaste jag vet -.- Även om man har massvis med saker att sysselsätta sig med, kan man inte koncentrera sig när man är ledig och tvingas sitta i korridoren att arbeta. Oftast blir det så att vi alla packar ihop och går för dagen, men jag ska försöka att hålla ut. Att få hög frånvaro de två sista månaderna känns lagom onödigt, det också..


Min lilla vän kommer strax hit, vi tänkte faktiskt utnyttja tiden med att vara någorlunda duktiga och sätta oss och göra färdigt vårt samhällsarbete som vi skulle lämnat in redan, men eftersom jag tog "ledigt" för att ta körkortet så missade vi den deadlinen. Tragiskt, i know! Men vi tar igen det, inga problem..

Jag har lovat min pojkvän att hitta på någonting idag. Han blir så himla rastlös om han inte får utföra minst en fysisk utmaning varje dag, så jag undrar vad han har för tankar idag.. Kanske blir det en basketrunda? Det är trots allt väldigt, väldigt fint väder idag. Så två par leggings och en tjocktröja, så kan jag nog vara redo, haha..

Inga kommentarer: