onsdag 19 augusti 2009

allmän uppdatering

jag pratade med min syster om att öka med blogg-uppdateringen en aning, för att se hur det utvecklar sig liksom. Men det går inte så bra? Jag orkar inte tillbringa timme in och timme ut framför en fyrkantig skärm hela dagarna?! Men jag har bestämt mig för att åtminstone försöka, hittills har det dock inte gått så bra eftersom jag knappt varit hemma något. Malmöfestivalen drog ju igång nu i helgen och eftersom jag har missat andra festivaler denna sommaren, så det kan jag ju bara inte missa. Den håller på tills på fredag, så jag har några chanser kvar att verkligen spela av det sista av sommaren :)

Var i Folketspark idag, hade planerat två band som jag skulle se tillsammans med min syster. Men det första; Adiam Dymott, missade jag pga att tågen var försenade - riktigt irriterande - Och det andra bandet var; Dead by April. Vi stod vid den stora scenen och väntade in de, tillsammans med många andra människor. Men så börjar det spelas musik från den lilla scenen och alla vänder sig om? Och helt plötsligt börjar alla springa, så vi gjorde ju inget annat än att sprang efter. Men när vi väl kommit dit, var där folk som klättrat upp i träden utanför scenen och folk sprang/trängdes och försökte ta sig in. Men där var fullt med vakter och de hade stängt ingången, så ingen kunde komma in. Eftersom de ansåg att det var "fullsatt" , så hälften av hela Dead By April's publik fick inte se bandet, eftersom de som höll i festivalen var så fruktansvärt korkade att placera deras spelning på den sämsta placeringen på hela festivalen!

- Suck på det, verkligen - Jag hade planerat detta länge och sett framemot det, eftersom de spelar väldigt bra live. Vilket uppskattas otroligt! Men nej, typiskt som det är. Så fick ett av de bästa banden, den sämsta placeringen -.- .. Aja, nog om det. Malmöfestivalen har varit bra hittills, förutom några insidenter som skottlossningar och så. Men det brukar bli drama när det är stora tillställningar, men det hjälper ju verkligen inte att bygga upp ett skyddsystem.

Skolan har börjat nu, nya schema, salar och planeringar som gäller. Vilket kommer vara riktigt drygt i början. Men man får väl bita ihop och ta det som det kommer, antar jag? Sovmorgon i morgon och på fredag går jag bara två timmar. Vilket är en ganska bra början, haha! Men nu ska jag sova, men först OC - som vanligt ^^

Inga kommentarer: