torsdag 8 april 2010

fy vilken bra dag



Jag är ganska stolt över mig själv, för att jag tog initiativet till att stanna hemma och fått röja undan. Även om det bara är på mitt rum, så känns det så himla bra. Att man får den känslan av att det måste göras i ordning, för att kunna kännas hemtrevligt!

Jag är nu inne på min sjätte maskin tvätt. En hel del, jag hade visst mer än vad jag trodde.. Men jag har precis hängt upp en färdig maskin, tagit ut en från torktumlaren och slängt i två nya maskiner, som nu rullar för fullt. Känns ganska härligt att ha det avklarat och det känns skönt att ha ägnat sin fritid åt någonting nyttigt när man väl får chansen.

Jag har också hunnit med att dammsuga m&p's rum, duschat och sminkat mig. Funderat lite på vilken outfit som gäller inför kvällen och har kommit fram till två olika, en ifall vi ska vara utomhus och en annan ifall vi stannar inne. Det kan vara bra att vara förberedd!

Jag kom på mig själv att alla mina byxor tagit slut, allt är i tvätten eller på tork. Så här sprang jag runt i underkläder och en alldeles för stor tröja hängande runt axlarna. Jag tvekade lite innan jag skulle springa ner i källaren för att byta maskin, men blev stoppad av min lilla mamma (som nu kommit hem) att låna ett par mjukis byxor av henne.

Så jag slapp springa byxlös ner till källaren och här sitter jag nu i en snygg sminkning, inga strumpor och alldeles för stora mjukis kläder som bara hänger överallt. Men fy vad bra jag mår :D

Inga kommentarer: