onsdag 2 juni 2010

djupt snack.

ett djupt snack om livet sådär på morgon kvisten,
får en verkligen till att vakna till och inse hur det verkligen ligger till här i livet.

"Hur kommer det gå med de som inte har någon utbildning?"
"Hur ser du på din framtid?"
"På vilket sätt då, varför, hur?"
"... tick, tack! Jag tror jag just förlorat ett dussin hjärnceller."

Ibland bara måste man fråga sig själv, kanske inte alltid om just detta, men om något. Något stort, som betyder något för dig själv eller för andra. Det är djupt, men betydelsefullt och det hjälper en verkligen till att vakna upp och få en tanke-ställare..

Nej, nu måste jag komma igång igen. Ska skriva färdigt mitt arbete, duscha, göra mig i ordning och bege mig in mot Hässleholm. Middag med mamma, eventuellt syster och pappa?, klockan 18.00 på Restaurangskolan. Mitt arbete kräver minst 1½ timme till från min fria dag, kanske borde skynda mig lite?

Jag landar i Hässleholm tjugo i sex, perfekt tid för att slippa vänta på att klockan ska ticka iväg.
Jag tror min dags-planering faktiskt ser väldigt bra ut. Woho!

I morgon har jag ett läxförhör i Svenska B (däremot behövs inget pluggande, eftersom boken är tillåten = svaren läses innantill.) + lämna in två arbeten i Engelska B, som jag dessutom skickat via mail 3 ggr, men inte fått något svar på. Så kanske lika bra att skriva ut det och lämna det för hand?

På fredag, ska jag lämna in ett arbete, det jag pysslar med nu, sen är den dagen också en fri dag. Nästa vecka ser ungefär likadan ut som den här, jag tror att denna sista veckan kommer springa iväg.

Ohh, medan jag kommer ihåg det! Jag måste iväg och handla i helgen?
'at och L tar ju studenten på fredag.

Inga kommentarer: